Fra Bangkok til Siem Reap

Efter en nattesøvn som ikke var helt perfekt, måske pga. nye indtryk og lidt jetlag, fik vi en god morgenmad på hotellet.

Vi tjekkede ud klokken 10 og kørte med taxi til lufthavnen. Her blev vi fanget at turistfælden med at taxameteret ikke kunne bruges men kun en fastpris på 500 baht. Men det må vi lære af, så vi selv finder en taxi med taxameter og ikke gør det gennem hotellet.

Vii ankom til Don Mueang lufthavnen, hvilket er Bangkoks mindre lufthavn beliggende i den nordlige del af byen.

I starten så den overfyldt og uoverskueligt, men da vi først kom væk fra den store grupperejsende flok koreanere/kinesere/japanere, så var der fint med plads til at vi nemt kunne tjekke vores bagage ind.

Flyveturen med AirAsia gik fint, det tog kun 45 minutter før vi var ankommet i Siem Reaps lufthavn.

Lufthavnen i Siem Reap var bygget i flot  traditionel khmer stil og nok den pæneste lufthavn vi har været i.

Vi kom hurigt igennem paskontrollen og fundet chaufføren fra hotellet.

Hotellet ligger ikke så langt fra lufthavnen, vejene var nogle steder meget ujævne, så vi hoppede lidt rundt på sæderne.

Kort video om turen og første dag i Cambodia.

Angkor Heart Bungalow er et dejligt sted. Det ligger lidt ude fra centrum. Lige da vi ankom, stod regnen ned. Så vi blev alle udstyret med en paraply.

Vi har en hytte lige ved poolen, som er perfekt for pigerne.